zaterdag 10 april 2010

10-04 Een oproep!

(er is zeer veel nieuw leesvoer op de blog, te beginnen op 27-03; doorbijten is de boodschap)

Terwijl wij beetje bij beetje de Gold Coast doorkruisen op weg naar Brisbane (ondertussen zijn we al enkele tientallen kilometers resort hotels, beach front appartments en surfclubs gepasseerd, een aaneengesloten kustfront dat vage herinneringen oproept aan ons Belgische kustlandschap), vinden we de tijd welgekomen om jullie even aan het werk te zetten. Links en rechts worden we wel op de hoogte gehouden van wat er reilt en zeilt op het thuisfront, maar bij deze plaatsen we een oproep om ons massaal te vertellen over onlangse belevenissen, recente evoluties in liefdeslevens, vorderingen van verbouwingen en nieuwbouwprojecten, foto’s (van vanalles, van het werk – parking ghb en kvk bijvoorbeeld, van feestjes en jezelf) en dergelijke meer. Nostalgie met hopen graag.
(jazeker, beste familie, beste vrienden uit het Tiense, het Geelse, het Leuvense en het Hasseltse, beste collega’s en allerbeste besten die niet onder voorgenoemde categorieën vallen, u dient zich allen aangesproken te voelen!)

4 opmerkingen:

  1. Jan Van der Borght10 april 2010 om 14:53

    Sorry dat het zolang duurde eer ik iets van me laat weten, maar ik wou niet rap-rap een berichtje sturen :-)
    De voorbije weken waren nogal druk en m'n inbox bleef zich vullen met to-do-dinges en mailtjes die om antwoord smeekten...
    Dus nu gaat m'n aandacht volledig naar jullie!

    Zoals jullie wel viavia zullen vernomen hebben, heb ik van half februari tot half maart leerkracht Architectuur mogen spelen. Het lesgeven was goed meegevallen! Ik heb tweemaal in 21 klassen aan 4 Leuvense middelbare scholen gestaan! Telkens +- 20 leerlingen, dus een totaal van ongeveer 420 nieuwe gezichten die ik heb leren kennen! Als ik met de bus of fiets tegenwoordig door Leuven rij, kom ik steeds bekend volk tegen :-)
    Ik moest introductielessen architectuur geven, met in de 2e les een workshop :-) Echt wel leuk en fijn om te zien dat de jeugd van tegenwoordig heel enthousiast kan meewerken aan een opdracht ivm architectuur. Ze moesten op basis van een foto van hun school wijzigingen aanbrengen; hoe kunnen ze de school mooier/beter/cooler maken :-) In't begin van de week nog héél normaal met eetzalen met panoramisch uitzicht over Leuven. Vrijdags, het laatste lesuur, al wat meer fantasievol met hoerenkoten waar de leerkrachten na 4u moeten werken, met cocaïneplantages, zwembaden en discotheken :-D

    Het heeft bij mij eigenlijk wel lang geduurd eer ik terug werk had... Van december tot half maart (als je de lessenreeks niet meerekent...)
    Als ik terugkijk, zie ik wel dat ik in't begin naar verkeerde jobinhouden zocht (projectleiding, projectmanagement, etc), dit is nog helemaal m'n ding niet...
    Maar nu ben ik terug aan de slag! Ik heb dichter bij Leuven werk gevonden, bij Artabel, in Heverlee!
    Op donderdag 11 maart gesolliciteerd, de vrijdag nog lesgegeven en op maandag 15 maart kon ik beginnen!
    Ze hebben niet echt een website, maar ik kan je toch wel het project tonen waaraan ik aan het werken ben, het heeft zelfs al in de gazet gestaan.
    S&R Gent Rozenbroeken:
    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=2A2CIRT5
    http://www.christophepeeters.be/file.php?txt=1&ID=3272
    140 lang en 70m breed, echt wel een joekel :-) En in augustus beginnen ze al met bouwen!
    Bij Artabel werken veel jonge mensen, de sfeer is losjes, de computers snel en de middagpauzes relaxed. De uren worden niet opgeschreven en ik mag als bediende werken :-)
    Nog een voordeel is dat er geen bestekken en meetstaten moeten gemaakt worden, omdat steeds met dezelfde aannemers gewerkt wordt :-)

    Vorige zaterdag stonden Nele en ik op dit moment nog hier, met Skikot in Val Thorens, voor een shortski:
    http://www.sneeuwhoogte.nl/externcam_link3.asp?id={24AEEF7D-CAFE-4EA3-809E-6D3AD8A6195C}&oord_id=142&url=http://livecam.valthorens.com/?langue=1
    Keifijn :-) Veel sneeuw, verse sneeuw, witte sneeuw, veel bergen en veel pistes: veel plezier dus!

    Zoals jullie wel kunnen lezen, gaat alles nu wel goed met me!
    Met Nele gaat alles ook goed, die amuseert zich elke dag bij Essa, in Diest :-)
    En tussen ons 2 gaat alles ook goed :-)
    En met jullie? ;-)

    Groetjes en tot binnenkort!

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag (ex)collega's daar beneden.
    Jullie kunnen dat waarschijnlijk niet weten, maar ik ben een fervente volger van "de dolle avonturen van B&H down under". Er zijn er alvast heel wat meer dan de officieel geregistreerde op jullie blog, iets wat ik ook geprobeerd heb maar te moeilijk bleek voor mij... .
    In tegenstelling tot sommigen onder ons moet ik echter werken voor mijnen boterham en heb bijgevolg weinig tijd voor reacties op de frequente en trouwens hoogst vermakelijk geschreven reisverslagen. (uitvlucht,uitvlucht...)
    Het is telkens weer uitkijken naar foto's waar de zon van afspat, waardoor het contrast met ons duffe dagelijkse leventje weer wat schriller wordt.
    Trouwens, Bart, mooi harempje dat je daar verzameld had op een vorige fotoreeks,respect!
    Hie op de KVK gaat alles zijn gangetje, ze bouwen gestaag door, moeten geregeld iets afbreken en raken nooit geleerd, 'k denk wel dat het mooi wordt, de WTN staat momenteel op+5.
    Kort nog wat nieuws, heet van de naald.
    Het luchtruim boven NW-Europa is al enkele dagen gesloten na de uitbarsting van een Ijslandse vulkaan met onuitspreekbare naam, die maar blijft pruttelen.
    Anderlecht is gisteren landskampioen geworden.
    BHV. zou vanavond moeten gesplitst geraken, of misschien gaan we terug naar een valletje van de regering, wie zal het zeggen?
    (Of de laatste 2 feiten iets te maken hebben met het gebrek aan vliegers boven Brussel is moeilijk te zeggen)
    Voorts zorgt mijn kroost er voor dat ik geen overdosis slaap kan oplopen en laat ik de boel hier vrijdag een dag of 4 liggen voor een heuse safari!...in de Beekse bergen.
    Zo, dit lijkt mij voorlopig genoeg, anders moet ik een apart dossiernr. aanvragen in regi.
    Groetjes aan de 'Ozzi's' en ik kijk al uit naar de volgende fotoreeks.
    Davy Delaere

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, ik denk nog aan een paar nieuwtjes; een heuglijk en een minder heuglijk:
    Sarah Desutter verwacht een tweeling binnen 6 maanden.
    En Erik V.Bourg. is al een maand of 2 thuis met medische problemen. (hart/stres).
    Als ik nog aan iets denk zal het voor een volgende keer zijn.
    Nog eens de groeten.
    Davy Delaere

    ps. Ik selecteer maar gewoon het profiel 'anoniem', want 'al die andere moderne dingen' zijn te moeilijk voor mij.
    pps. voor de virtuele kussen ben ik altijd te laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Hanne en Bart!
    Amai ik heb al zoveel updates gemist:)
    het klinkt toch allemaal very nice -of toch grotendeels, wat natuurlijk normaal is.
    Ik mail jullie nog met mijn verdere plannen en over hoe het hier nog allemaal gaat -wss pas na volgende vrijdag; mijn graduation!
    De tijd vliegt...
    Misschien tot ergens up north:)
    en all the best!

    BeantwoordenVerwijderen